Trafiikki-päivä ilmailun parissa

Tekniikan museo kuuluu yhtenä yhdeksästä museosta liikenne- ja viestintäalan museoiden Trafiikki-museot -verkostoon.

trafiikki_kartta
Trafiikki-museot kartalla. (kuva: http://www.trafiikki.fi)

Verkostotoiminnan avulla pyritään erityisesti kasvattamaan jäsenmuseoiden näkyvyyttä ja saavutettavuutta sekä kehittämään museohenkilökunnan ammatillista osaamista.

Eräänä ammatillisen osallistumisen ja verkostoitumisen keinona toimii vuotuinen Trafiikki-päivä, jossa museoiden henkilökunta pääsee tapaamaan toisiaan, keskustelemaan päivänpolttavista aiheista ja vaihtamaan kuulumisia. Päivä pidetään vuosittain jossakin verkoston jäsenmuseossa, joka saa järjestää muille omannäköistään ohjelmaa. Tämän vuoden Trafiikki-päivää vietettiin eilen Suomen Ilmailumuseolla Vantaalla.

Aviapolis
Ilmailumuseolle mentäessä päästiin testaamaan myös uusi kehärata ja Aviapoliksen asema..

Aamupäivällä kuultiin tilannekatsaus museoalan tämänhetkiseen tilaan, sekä uutisia Trafiikki-museoiden tuoreimmista hankkeista. Iltapäivällä jakaannuttiin oman mielenkiinnon mukaan joko kokeilemaan Ilmailumuseon lentosimulaattoreita, tutustumaan Malmin lentokenttään, tai kurkistamaan Finavian järjestämällä kierroksella Helsinki-Vantaan lentoaseman kulissien taakse.

Iso osa Tekniikan museon väestä kiinnostui lähtemään Helsinki-Vantaalle. Kierroksella tutustuttiin kenttäalueen uutuuksiin, käytiin kurkistamassa lentokoneiden korjaushalliin, ajeltiin kenttäbussilla pitkin plattaa, sekä tutustuttiin VIP-terminaalin tiloihin. Korjaushallissa ei valitettavasti saanut kuvata: kaikkein vaikuttavinta nimittäin oli seistä ison matkustajakoneen turbiinin alla ja vertailla omaa pituuttaan koneen massiivisiin pyöriin!

valmiina kierrokselle
Helsinki-Vantaan lähtöaulassa valmiina kierrokselle.
turvatarkastuksen jälkeen
Selvittiin kaikki turvatarkastuksesta – tässä kohtaa mieli alkoi kovasti palaa myös hypätä lähimmän koneen kyytiin!
lindforsin lentokonetyö
Uusien tilojen ihmettelyä. Taustalla Stefan Lindforsin ilmailuteemainen taideteos.
Hisilicon K3
Tältä näyttää unikapseliin ryömiminen.
kapselissa
… ja tältä näyttää kapselin sisällä. Ei klaustrofobisille!
kenttäbussissa
Kerrankin tilavaa -yleensä kenttäbussissa ei paljon mahdu maisemia katselemaan..
kentällä
Bussikyydissä kentällä. Nopeusrajoitus on (hälytysajoneuvoja lukuunottamatta) 40km/h ja rullaavia koneita tulee aina väistää..

Mielenkiintoinen kierros: jännittävää nähdä, mihin Trafiikki-päivä meidät ensi vuonna johtaa!

Marianna

Mainokset

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s